jahangiry

دانلود برنامه - کرک - بـازی - ترفند کــامپیوتر - انتی ویروس - برنامه موبــایــل - و غیره بــا یک کلیک...

jahangiry

دانلود برنامه - کرک - بـازی - ترفند کــامپیوتر - انتی ویروس - برنامه موبــایــل - و غیره بــا یک کلیک...

ارکان اسلام

آغاز سخن

سپاس و ستایش ویژهء پروردگار یگانه است و درود و سلام بر خاتم پیامبران حضرت محمد ابن عبد الله صلی الله علیه و سلم و بر یاران و خاندانش باد.

از آنجایی که نشر علوم اسلامی نقش بزرگ و آشکاری در بیان و شناساندن حقیقت اسلام و محکم کردن پایه های این جنبش، و تحریک امت اسلامی دارد،  وبلاگ جهانگیری نیز از راه دعوت و آموزش در جهت تحقق بخشیدن به این آرمان مقدس تلاش می کند....

بنا بر این، مرکز پژوهشهای وبلاگ، جهت سهیم شدن در راه تحقیق  این آرمان بزرگ به نوبهء خود برنامه ریزی کرده و طرحهای علمی و سازندهء زیادی را در دست اجرا قرار داده است، از جمله مطالعات عمیق و ارزشمندی پیرامون اسلام و مزایای آن، واعضای وبلاگ جهانگیری علاقمند هستند به منظور بالا بردن سطح آگاهی امت اسلامی اینگونه مطالب در میان جامعهء مسلمان منتشر گردد.

مبحث ارکان ایمان که اینک در دست دارید یکی از طرحهای مدیریت وبلاگ است که از عده ای  استادان دانشگاه خواهش کرده بودیم تا در این زمینه بطور فشرده چیزی بنویسند. سپس انجمن علمی وبلاگ، آنچه که استادان مذکور نوشته بودند را مورد تحقیق و بررسی قرار داده و نواقص آنرا بر طرف نموده و به شکلی که اینک ملاحظه می فرمایید آمادۀ انتشار نمود. قابل توجه است همواره تلاش ما بر این بوده که رابطۀ مطالب علمی با دلائل آن از کتاب و سنت، صریح و روشن و آشکار باشد.

از آنجایی که مدیریت وبلاگ علاقمند بود، جامعۀ اسلامی حتی المقدور به علوم دینی مفید دسترسی داشته باشد، تصمیم گرفت، مبحث ارکان ایمان به زبانهای زندۀ جهان ترجمه و نشر گردیده، و از طریق انترنت نیز در اختیار عموم قرار گیرد.

از خداوند متعال خواستاریم که این تلاش ناچیز ما را مثمر ثمر قرار داده و با فضل و احسان خودش توفیق عنایت فرماید که بتوانیم بقیۀ طرحهای مرکز را نیز به بهره برداری برسانیم، کما اینکه از ذات مهربانش می خواهیم همۀ ما را به آنچه رضا وخوشنودی او در آنست رهنمون سازد و ما را جزو داعیان هدایت و مددگاران حقیقت قرار دهد.

خدایا! بر بنده و رسول و سرور پیامبرانت حضرت محمد صلی الله علیه و سلم و بر خاندان و یارانش درود و رحمت فرست.

                                     

تعریف ارکان ایمان

 

ارکان ایمان چیست؟

ارگان ایمان عبارت است از: ایمان به خدا، ایمان به فرشتگان خدا، ایمان به کتب آسمانی، ایمان به پیامبران علیهم السلام، ایمان به روز رستاخیز و ایمان به تقدیر اعم از خیر و شر آن.

چنانکه خداوند متعال می فرماید:

{لَّیْسَ الْبِرَّ أَن تُوَلُّواْ وُجُوهَکُمْ قِبَلَ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ وَلَـکِنَّ الْبِرَّ مَنْ آمَنَ بِاللّهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ وَالْمَلآئِکَةِ وَالْکِتَابِ وَالنَّبِیِّینَ} البقرة: 177

نیکی آن نیست که رویتان را به سوی مشرق و مغرب آورید، بلکه نیکوکار آن کسی است که به خدا و روز قیامت و فرشتگان و کتاب و پیامبران ایمان آورد.

و می فرماید:

{آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَیْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ کُلٌّ آمَنَ بِاللّهِ وَمَلآئِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ} البقرة: 285

رسول (خدا) به آنچه از (سوی) پروردگارش بر او فرو فرستاده شده ایمان آورده است، و همچنین مؤمنان، هریک به خداوند و فرشتگانش و کتابهایش و فرستادگانش ایمان آورده اند.

و می فرماید:

{إِنَّا کُلَّ شَیْءٍ خَلَقْنَاهُ بِقَدَرٍ} القمر: 49

 

{ إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَاناً وَعَلَى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ{2} الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاَةَ وَمِمَّا رَزَقْنَاهُمْ یُنفِقُونَ{3} أُوْلَـئِکَ هُمُ الْمُؤْمِنُونَ حَقّاً لَّهُمْ دَرَجَاتٌ عِندَ رَبِّهِمْ وَمَغْفِرَةٌ وَرِزْقٌ کَرِیمٌ}أنفال: 2 - 4

{وَمَن یَکْفُرْ بِاللّهِ وَمَلاَئِکَتِهِ وَکُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْیَوْمِ الآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلاَلاً بَعِیداً} نساء: 136

 

{وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَاناً} ألأنفال: 2

{هُوَ الَّذِی أَنزَلَ السَّکِینَةَ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لِیَزْدَادُوا إِیمَاناً مَّعَ إِیمَانِهِمْ} الفتح: 4

{إِنَّ اللّهَ لاَ یَغْفِرُ أَن یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِکَ لِمَن یَشَاءُ} النساء: 48

{یَحْلِفُونَ بِاللّهِ مَا قَالُواْ وَلَقَدْ قَالُواْ کَلِمَةَ الْکُفْرِ وَکَفَرُواْ بَعْدَ إِسْلاَمِهِمْ} التوبة: 74

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد